Sunday, August 5, 2012

USA_10: Rubicon Peak & Peak 9269


Během tydenniho leceni meho chodidla jsem mel dost casu na to, naplanovat další vystupy / vybehy a další zabavu ve zdejsich horach.. V pondeli a utery jsem uz odbehal regulerni treninky (vcetne uterniho setkani s dalsim medvedem, tentokrat asi 6km od nejblizsi civilizace, takze jsem mel trochu nahnano, nicmene si me vůbec nevsiml..). Ve stredu jsem usoudil, ze jsem ready na další horske dobrodrustvi!

Dnesni blog bude kratsi, o to vic fotek prikladam - ty totiž dokazou rict mnohem vic o zdejsi krase, nez moje slova.. V hlave mi poradne uvizl nepovedeny vystup na Dicks Peak (3040), proto jsem myslel ze ho pokorim prave ve stredu. Nicmene osud byl proti - ve stredu jsem poradne zaspal a nezbylo nez sahnout po planu B. Vždy, když jsem na Eagle Rock, tak vidim ostrou spici Rubicon Peaku (2799) - z dalky vypada tak strme, ze jsem ani nevedel jestli tam jde bez lezeckeho vybaveni vylezt.. Kazdopadne proc to nezkusit? Plan je jasny - po poledni vyrazim na kole do Rubicon Baye, prekonavam xx serpentin vedoucich asi do 2100 a vybiham smer Rubicon Peak. To mi vydrzelo jen necely kilometr, potom automaticky prepinam na trekovani, bud je to proste tak prudke nebo jsem slaby (asi oboje zaroven). Odmenou za brutalni prevyseni na relativne kratke trati jsou asi nejhezci vyhledy na cele Lake Tahoe. V polovine trati potkavam typka, který sedi v tureckem sedu a pise denik/knizku ci neco na ten zpusob. Pekne me pozdravem a typickym americkym „how are you doing“ vydesil, nak jsem v tehle koncinach necekal zivou dusi.. Jmenuje se Clinton a okamzite mi pada do oka, zapominam na cas, shazuju photo sport a turecky usedam do asi 45minutoveho rozhovoru. To se mi na zdejsich horach hrozne libi, vzdycky když nekoho potkam, tak proste vypinam stopky, trenink netrenink, nohy tuhnou, ale me to vůbec nevadi, proste jen sedim a uzivam si pritomnosti.. Nicmene hodiny jdou neuprosne vpred a ja chci dobyt prinejmensim Rubicon Peak, pokud to pujde tak i „Peak 9269“ (2825) a Jakes Peak (2801). Loucim se a Clintonem s planem na vecerni pivo a mirim vstric posledním 200 vyskovym metrum, ktere bohuzel nevedou po zadnem trailu, je to proste lezeni nahoru po kamenech, coz me nahoru bavi, nicmene dolu bych ocenil znaceny trail… Jsem téměř nahore a hodinky ukazuji asi 2760, proto jsem nevim proc usoudil, ze to ještě není Rubicon Peak, ale nejaky predvrchol. Nikde po znacene stezce ani stopa, proto se rozhoduju traverzovat zleva skalu a bezet dal.. Po dalsim kilometru jsem ve vrcholove casti, kde me ceka asi 500m regulerniho lezeni, az obcasneho boulderingu (aspon mi to tak prijde :D ) .. Nakonec dobyvam vrchol, a podle vyskomeru a mapy zjistuji, ze jsem se snazil vic nez bylo zdravo - Rubicon Peak jsem obehl a vylezl rovnou Peak 9269 (2825). No nevadi, hodin uz je dost - Jakes Peak nestihnu.. tak davam vrcholovy gel a croissant, par fotek a uzivam si hory kolem me. Par vterin po zacatku cesty zpet zjistuju, ze dolu je to o dost obtiznejsi nez nahoru.. kazdopadne se citim skvele, kolem me 2,3,4 metry velke kameny a ja vybiram nejkratsi cestu k dobiti Rubicon Peaku, tentokrat traverzuji z druhé strany, a o par minut pozdeji dobyvam vrchol, který je velmi techicky, musel jsem se vic nez soustredit. Cestou dolu zjistuju, jak moc chybi znaceny trail - vzhledem k tomu, ze sbiham dost rychle mam trochu problemy s orientaci a s blizici se noci zacina stoupat adrenalin, davam par loku z tekouci ricky a o hodinu pozdeji ale uz sedim na svém tahoe kole a mirim do postele!

Další horske dobrodruzstvi za mnou.. když vidim ty hrebeny, tak chapu proc ma skoro každý doma pod posteli parek sneznic - na zimni trekking na sneznicich to musí byt raj! Cim dal vic se utvrzuji v presvedceni, ze pokud se nekdy v budoucnu vratim na delsi dobu k Lake Tahoe, bude to v zime.. 

Zaroven se ale musim priznat, ze i když si život u Tahoe a kazdodenni pristup k tritisicovkam dost uzivam, tak uz se trosku tesim na Devět Skal, Racin a nocni prechod Vysociny :-) Je to proste něco jinyho..
No, sotva se noha dala dokupy, tak jsem chytil nakyho bacila od spolubydliciho - skvele vyladeni na dnesni horsky bezecky závod ve Squaw Valley. Ale o tom zase az priste! 

Spice Rubicon Peaku (2799), foceno z Eagle Rock

Ideálni hřiště pro medvěda :-)

Ja s Clintonem.

Zacatek kameniteho stoupaku k Rubicon Peaku.

Kameny a pisek, kam se podivas.

Doslova skakani z kamene na kamen.

Tesne pod vrcholem Peaku 9269.

Vrchol, Peak 9269. (2825 mnm)

Krasne vyhledy na LT.


Rubicon Peak pri pohledu z Peaku 9269, omylem jsem ho obehl :-)


Z vrcholu Rubicon Peaku, tam nekde v te prvni zatoce jsem zacal.

Meeks Bay, Rubicon Bay.

4 comments:

  1. Vojto paráda, dík! Nádherný fotky ...

    ReplyDelete
  2. Vojto, máš krásné fotky, ale není to lezení po těch nádherných třítisícovkách trochu nebezpečné? měj se hezky

    ReplyDelete
  3. Super blog :) Nadherny fota :) Uzivej si to tam, at nam pak ve zdare mas o cem vypravet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zdar Vasku, diky moc - potesil jsi me! Doufam, ze se mas dobre a navidenou v zari :-)

      Delete