Sunday, August 26, 2012

USA_15: Mt.Tallac (2967) & Dicks Peak (3040)


Posledni dny jsou celkem hekticke - hodne pracuju, abych napracoval jeste nejake hodiny pred odjezdem do Death Valley (tam mi ale vzhledem k nazvu v pripade krize asi ani dollary nepomuzou), do toho se snazim obcas jit zabehat, zaplavat a taky se dostat jeste obcas do hor.

Ve stredu jsem se konecne s Toddem vypravil na - pro me - dve zaklete hory u Tahoe: Mt.Tallac (2967) a Dicks Peak (3040). Na Mt.Tallac jsme se s Toddem chystali toto leto snad 3x, jednou jsem byl nemocny, jednou se hlasil o slovo monstr puchyr a potreti myslim Todd nemohl. Kolem Dicks Peaku jsem zase bezel nekolikrat, ale nikdy jsem nemel sanci se pokusit o vrchol (nedostatek vody, nedostatek casu, pacing..). Tentokrat vse nasvedcovalo tomu, ze by to treba mohlo vyjit! Samozrejme od nedele, kdy jsme stanovili datum na stredu, jsem se zacal citit nachlazen, klasika :D Tentokrat jsem si ale sanci o super den v horach nenechal vzit - ve stredu v 9 rano me vyzvedava Todd a vyrazime autem smer Emerald Bay a pak dale az k jezeru Fallen Leaf Lake, kde nechavame auto - dal uz je to na nas. Mimochodem, jezero Fallen Leaf se zda byt oproti Lake Tahoe az smesne malinkate, v CR by se ale i tak asi radilo mezi nejvetsi vodni plochy :-)

S vyhlidem na cca 25-30km v horach beru plny camelback (2L) + jeste lahev do ruky, 2 energ.tycinky a kupu orechu (nejak jsem si tady na to zvykl jist to pri vykonu… a stale ziju). Na zacatku trailu vyplnuji day permit - „povolenku“ pro vstup do Desolation Wilderness (kterou jse samozrejme jeste nikdy nevyplnoval), ma to ale svoji logiku - vyplnuje se tam, jaky je cil vaseho treku, takze pokud by po vas nahodou bylo vyhlasene patrani, tak budou vedet, kudy :-) Od Fallen Leaf vybihame v pohodovem tempu, ovsem po 2-3km vim, ze toto nebude muj den. Mt.Tallac me rozhodne nezastihl v oslnive forme, hned v prvnim stoupani nemuzu bezet, takze v podstate cely vystup az na Tallac (1000 vyskovych metru) trekujeme, Todd mi porad ubiha... Az kdyz na hodinkach vidim 2900mnm a pred ocima brutalni vyhled na cele LT, vim ze uz jsem to temer dokazal a zase se rozbiham - asi se ve me probouzi soutezivost a vrcholovy cich - ze srandy se pokousim Toddovi i ubehnout :D (nechava me, nema totiz jinou moznost - v permitu jsem se uvedl jako group leader). Na vrcholu (2967) je asi 10 lidi, prece jen Tallac je jedna z nejpopularnejscih hor kolem Tahoe. Hlavne je to raj pro freeride lyzare v zime, kazda stena uplne jina, tam si vyhraje temer kazdy od zacatecnika az po temer profiky :-)

Na vrcholu doplnujeme energii a s pocitem prvniho vrcholu zdarne za mnou se poustime v rychlem tempu do sebehu k jezeru Gilmore Lake, fakt si ty terenni sebehy, kdy musite i myslet, kam slapnete, uzivam. Absolutni svoboda! Lidi nas zase povzbuzuji (nevideli muj stav par desitek minut pred tim, kdy jsem se sunul smerem vzhuru), ovsem ja jsem se vratil zpet do reality, kdyz jsem si malem vyvrtnul kotnik… Za 20min jsme u Gilmore Lake - krasne horske jezero v 2550mnm a s Toddem nebylo treba slov - jen jsme se na sebe podivali a uz jsme o par vterin pozdeji plavali! Krasa! Pro me uplny raj, skvely beh (i kdyz v bidne forme), krasne hory - jezera na koupani… Desolation Wilderness kolem nas. No, zas takovy odvaz to nebyl - to jezero (vzhledem k nadmorske vysce) bylo celkem studene… U Gilmore Lake se napojujeme na Tahoe Rim Trail, shodou okolnosti castecne na usek, kde jsem delal vodice, a stoupame vzhuru k Dicks Passu. Velkou cast stoupani jsem schopny bezet, coz me tesi. Za necelou hodinu jsme v prusmuku (2874), odbocujeme z trailu a stoupame k Dicks Peaku (3040). Bohuzel asi v 2900 ztracime cestu, doted nevim, zda jsme ji ztratili nebo zda dal proste nepokracuje.

Ovsem vrcholu se jen tak snadno prece nevzdame, takze zkousime lehke lezeni, i kdyz vrchol stale nevidime. Zkusili jsme to zleva, zprava az jsme se dostali asi do 2960 v severovychodni stene a vys jsme si bez lezeckeho vybaveni a hlavne v bezeckych botach, proste netroufali. Asi by to nejak vylezt slo, ale riskovat jsme nechteli. Treba na Rubicon Peaku jsem byl asi v tezsim terenu, ale tady byly ve stene dost casto „kamenite a sterkove pole“, ktere s vami mohli podklouznout a udelat vam krasnou kilometrovou skluzavku. Takze jsme se, ackoliv trochu zklamani, rozhodli otocit. V tu chvili me vrcholove nadseni a nalada opustily a nohy opet pekelne „ztezkly“.

Nasledujich 11 km bezecky usek k autu pro me byl, ne primo utrpenim, ale proste tezky. Cele jsem to odbehl, ale Todd me prakticky porad ubihal a ja se trapil :-) I tak jsem si ale uzival okolni krasu, obcas se bavil s trekari (kteri mi vzdycky rikali neco o Toddovi bezicim prede mnou ve smyslu: „Go get him!“) a jak jsem se blizil k autu, tak se moje nalada rapidne menila od „proc ja tohle delam, ze ja to mam za potrebi“ az po „miluju hory a nejradsi bych vyrazil hned zitra zase!“

Nikam nespechame a pro to vyrazime u Fallen Leaf na plaz, kde jsme si skvele zaplavali. Celkove tedy asi 28,5km v horach, asi 1800m prevyseni, krasne plavani ve dvou horskych jezerech a dalsi skvely den plny zazitku! Snazil jsem si to, i kdyz jsem se fyzicky trapil, co nejvic uzivat - prece jen to byl nejspis jeden z mych poslednich velkych horskych vyletu u Tahoe. Ceka me poslednich cca 10 pracovnich dni, do toho bych chtel jeste vyrazit na kanoi, vylezt na Phipps Peak a pristi sobotu s JPem vyrazit na horska kola! Uvidime, kam me to zanese a co tady jeste za ty 2 tydny (presne) zaziju, uz ted ale vim, ze Tahoe byla dobra volba!


Todd a trocha mapovani pro zacatek :-)

Jedno z mnoha horskych jezer, vystup na Tallac

Desolation Wilderness. Slov netreba :-) Ale tak.. Gilmore Lake, Pyramid Peak nalevo, Dicks Peak napravo (nas druhy cil ten den)

No, neni to krasa? :-) Fallen Leaf Lake pod nami, Todd lame posledni desitky vyskovych metru na Tallac (2967)

Posledni trochu technictejsi metry pri vystupu na Mt.Tallac

Cela Tahoe oblast pod nami. Tady je trochu videt ten pikantni rozdil mezi "velkymi" jezery a obrim Tahoe.

Desolation Wilderness. V tomto hrebeni jsem bezel usek meho pacingu TRT.

Ja a Todd na Mt.Tallacu


Plavani v 2550mnm, Gilmore Lake

Dicks Lake, a to vzadu Fontanillis Lake (kde zacinal usek meho pacingu)

Hreben vedouci z Dicks Passu smerem na vrchol. Je krasne videt trail, ktery se ztraci do neznama.. Todd vlevo dole.

Misto, kde jsme vzdali. Cca 2960mnm, vys jsme si tudy netroufali..

I tak jsme neco malo vylezli, abychom se do toho mista dostali!

4 comments:

  1. Cus Vojto, bezva, ze jste zdolali konecne ten Mount Talac.:-) Taky super, ze jsi nafotil fotky zase z trochu jine krajiny nez behas obvykle - aspon mi prijde. Diky tvym geografickym vsuvkam se zacinam pomalu orientovat v okoli LT.:-) Mej se a at Ti vydrzi good performance az do konce na vsechny plany- a pak nam povis na bytu zazitky...Cus.Tom

    ReplyDelete
  2. Vojto,super, to LT musí být teda megaobří, jak teď vidím ty celkový fotky, tak si teda nedovedu moc představit, jak to může někdo (chtít) oběhnout, nahoru dolů, zas a znova, neskutečná dřina...Kolik stupňů má ta voda v jezerech?A běžíš ještě ten závod na konci srpna?Jana a spol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj, nevim kolik ma stupnu, ale cely srpen slo krasne plavat. Tento tyden uz se voda ochladila, prece jen jsme v 1890mnm, takze s plavanim je asi konec:/ ... Ten posledni zavod uz nepobezim - rozhodl jsem se posetrit penize na cestovani, prece jen startovne cca 60$ + cesta.. tak ahoj, mejte se dobre!

      Delete
    2. Ahoj, díky za odpověď...Opatruj se, užívej si cestování a poslední dny a šťastný návrat domů!Jana a spol.

      Delete