Tuesday, August 21, 2012

USA_14: Lost Lake & plány


Po vycerpavajicich pondelnich zazitcich v horach, jsem si rekl, ze si dam od hor par dni pauzu. Hodne jsem zacal plavat - je to pro me takova trochu terapie behem pracovni doby, prece jen treti mesic tehle super kreativni prace uz je na me trochu poznat a priznam se - trochu odpocitavam pracovni dny do konce! (13, oh yeah) U Lake Tahoe je programu jeste na dalsich nekolik let zivota, ale no more dishwashing please! Kazdy den v praci je ze zakona povinna 30min pauza - a to je presne ta chvile, kdy na sebe hazu plavky a skacu do jezera hned vedle mola, kde si spokojeni zakaznici pochutnavaji na nejakych kulinarskych zazracich nasich kucharu.

V sobotu jsem mel dalsi den volna a i pres muj plan dat si od hor tyden pauzu, to nakonec tak nak nevyslo. Puvodne jsem mel v planu cely den stravit mountain bikingem ve zdejsich dokonalych terenech (to je jedna z veci, které me mrzi - ze tady nemam poradne celoodpruzene kolo na sjizdeni tehle vysperkovanych mtb cest!), JP - s kterym jsem ´mel vyrazit ale nakonec nemohl. Takze jsem popadl mapu a naplanoval vylet k zapadlemu jezeru hluboko v Desolation Wilderness - nazev vice nez vypovidajici - Lost Lake. Tam a zpet jsem nameril 31,64km, které zajistovaly dostatecnou vyzvu! Priznam se, ze jsem necekal zadne hory - no a nakonec jsem se i trochu (trochu hodne) zapotil. Lost Lake Trail zacina jako odbocka z olympijskych biatlonovych trati v Tahome - vede hustym lesem plnym obrich pohazenych kamenu, trail se meni kazdych par stovek metru - od mekke hliny pres pisek, sterk az po blato, vodu a kameny! Krasa! Potom, co zjistuji ze jsem zapomnel mapu doma si uvedomuji, ze jsem zjevne tak trochu prehlidl vrstevnice - jezero lezi na „useknute“ hore cca v 2370, takze me ceka par stovek vyskovych metru… Nijak to nehrotim a uzivam si - na chvili odbocuji z trailu a davam si volnym lehouckym lezenim takovou mensi skalu, pod kterou jsem totiz uvidel tri krosny. Lidske duse musi byt nahore! Na skale s krasnym vyhledem na okolni lesy, hory, skaly a dalsi paseku pro oci, potkavam 3 borce o trochu starsi nez jsem ja - s mymi pevnymi zaklady nemciny okamzite vetrim sousedy. Borci trekuji kolem Lake Tahoe a cestuji po Californii. Zajimave - Kalifornie neni draha jen pro cechy, ani oni tady pry zadni kralove nejsou… Travim s nimi asi pul hodky, v duchu si rikam, ze mi trochu chybi nejaky poradny prechod s krosnou, staveni stanu atd. Davam jim poslednich par rad ohledne medvedu, trochu je strasim s pumou a vyrazim k Lost Lake. Zpet dolu je to koncert, v tech chvilich lituju, ze nemam GoPro kameru, resp zvazuji koupi :D Jen co se dostavam na poslednich asi 6 km po cyklostezce domu, prichazi drtiva krize - ale dobehl jsem to cele…

Malem bych zapomnel - v patek me cekalo v praci prijemne prekvapeni. Nejdriv za mnou prisel sefkuchar, ze mi gratuluje - ze me videl v novinach. A pak muj spolupracovnik Carson vytasil noviny, kde je na titulni strance sportovni rubriky foto se mnou - z toho pokusu o prekonani TRT rekordu. Carson to vylepil v kuchyni v praci na zed, tak si to vsichni ctou (ale jako spravni amici jsou lini a hodne z nich si precte jen titulek a zjevne si nekteri mysli, ze jsem bezel celych 165 mil :D) Takze svuj cil za morem jsem splnil - trvalo to teda vic nez 2 mesice, ale nakonec jsem se do tech novin dostal no. Konecne muzu domu!
V nasledujicich 3 tydnech, které mi zbyvaji u Lake Tahoe mam v planu (krome prani pradla, ktere se hlasi o slovo) jeste nekolik vrcholu, jeden den si si uzit poradny mountain biking, urcite jeste vyrazit na kajak nebo kanoi atd! A snad uz to nezakriknu (melo by to vyjit) - cca 7-8/9 koncim v praci, 9/9 vyzvedavam na letisti v Renu Kabiho a do 15/9 nas ceka mensi road trip po Kalifornii!  15-16/9 se snad setkam jeste s Jimem a Judy, u kterych bych mel stravit poslední noc v San Franciscu, 17/9 odlet, 8 hodin v Amsterdamu a 18/9 CR!


Vecerni Lake Tahoe, mezi temti lodmi vzdycky plavu o prestavce :-)

Vskutku teren spise pro medveda, nez pro cloveka.

Kameny a skaly, kam se podivas.




Lost Lake, 2370mnm

Mensi energeticka svaca s vyhledem na LT

Moje nove "opaleni" po 32km

noviny v praci :D




5 comments:

  1. Vojto diky za další příspěvek na blogu a tvůj humor. Vůbec jsem netušil, že Tvým hlavním cílem cesty do USA bylo dostat se do novin :-)

    ReplyDelete
  2. No, Vojto, souhlas s MB, to jsem netušila:-))) a co se člověk musí naběhat, aby se mu to splnilo, co? :-)))) přeju, že už dohlídáš konec a určitě se i trochu těšíš za námi:-) at to tepe pořád dobře!

    ReplyDelete
  3. Vojto, to já jsem to tušila...
    díky za milý příspěvek a my už také začínáme odpočítávat a těšit se na Tebe!

    ReplyDelete
  4. Noviny?! No to je jasný, vždyť už Tě určitě pronásledujou paparazzi i do hor...jak by ses jinak mohl vydrápat na ten balvan tak rychle, aby ses samospouští vyfotil?!?!...ha...v mém podání vydrápat, v tvém určitě vyběhnout, takže tu fotku jsi přece jen mohl stihnout i bez asistence....Těšíme se na další zážitky a ať ti šéfkuchař podstrojuje!Jana a spol.

    ReplyDelete
  5. Čau Vojto, s očekaváním jsem zhtl Tvůj další článek, ten cíl u Tebe byl jasnej;-). Doufám, že máš teď v restauraci jídlo navíc nebo tak něco..:-) To jezero LT na koupák musí být super, i když asi trochu studený co. Jo jinak byt se zařizuje ostošest, takže se máš na co těšit! Běžecký terény určitě OK, už jsem je tam otestoval... Měj se. Tomáš (a Petr)

    ReplyDelete