Friday, August 31, 2012

USA_16: Stopovací výlet & Granite Chief Wilderness



Poslední dny probihaji tak nejak hekticky, na jednu stranu jsem rad, ze to utika rychle - na druhou se nestacim divit, kolik planu a programu bych chtel u Lake Tahoe stihnout a nestihnu. Do absolutni reality me postavilo zjisteni, ze se uz zase ve skole resi rozvrh, seminare atd - jeste ze jsem si to uvedomil pred pondelni registraci predmetu :-) Do toho jsem si opet vzpomnel na neprijemny fakt, na ktery jsem behem leta u Tahoe tak nejak zapomnel - behem zari/rijna musim vybrat tema bakalarky a v tomhle smeru zatim kreativitu vice nez postradam :D No, nejak to dopadne…

Zatim neni duvod se tim stresovat, krome toho bych mel poradne prozit posledni dny u Tahoe a vyuzit tech skvelych hor. Musim se priznat, ze uz se hodne tesim na zdarske lesy a tereny, nicmene fakt, ze za 2 hodky behu/treku z domu muzu byt v 2800 mnm, mi bude taky hodne chybet. Ve stredu jsem mel dalsi volny den, ktery jsem nezacal nijak aktivne - do poledne jsem lezel a nemohl se vykopat, krome toho mi nebylo stale nejak dobre (nachlazeni, rymicka atd). Musim zajet do Truckee zjistit informace o cenach pronajmuti auta na zari, teplotu nemam - takze na sebe hazim sportovni obleceni, rychle se balim a spontanne se rozhoduji pro mensi stopovaci vylet.

Hned treti auto mi zastavuje, Kyle jede az do Truckee - ovsem delsi cestou pres North Shore (severni pobrezi LT), se zastavkou u jezera v Tahoe Vista. Nicmene to mi vůbec nevadi, jdu do toho a vesele nasedam. S Kylem povidame o vsem moznem a cesta rychle utika, v Truckee moje kroky miri do pujcovny aut Enteprise. Na tyden cena cca 400$, coz celkem jde - horsi je priplatek za vraceni auta na jinem miste (v nasem pripade San Francisco) - dalsich 250$ !! Tolik jsem fakt necekal. No - jeste mam dost casu projet ostatní pujcovny a nejak to dopadne. Nejznamejsi Hertz je sice drahy, ale na zari mají akci, ze <25 nemusite platit Youth priplatek (u nas bude delat na tyden asi 105$), takze to s touto slevou u Hertze vychazi asi na 545$/tyden.

To jsem trochu odbocil :-) Z Truckee jedu do Squaw Valley, kde mam v planu lehkym tempem zdolat horu Granite Chief (2745), podle ktere je pojmenovana cela oblast kolem olympijske vesnice - Granite Chief Wilderness. Bezi se mi celkem dobre - do 2500 vybiham po trase Squaw Valley Mountain Run zavodu. Squaw Valley je fakt krasne, a je skvele jak dokazali po olympiade vyuzit vsechna sportoviste a ze to nechatra (jak v nekterych jinych olympijskych vesnicich po svete) - v lete jsou vsude trasy na hiking a horska kola, v zime je to jeden z nejvetsich lyzarskych arealu v USA. Nicmene v lete je dost smutne, kdyz jeste v 2600 vam vyhledy na krasne hory zastinujou obri lyzarske vleky… Myslim, ze do vyssich hor (samozrejme napr v Alpach je to něco jineho, kdyz je to tak rozlehle a 2000 je normalni vyska) by vleky nemely vest a kdo si veri, at tam skialpuje a vyleze vlastnima silama, a pak to sjizdi…

To jsem opet odbocil :-) V High Campu (2500) se rozhoduji, ze pobezim pres Emmigrant Pass, coz je nejvyssi bod zavodu Western States 100 Miles. To bych si neodpustil, kdybych se tam nepodival. Z prusmyku odbocuji jeste na nekolik stovek vzdaleny Emmigrant Peak (2676) - krasna hora, nic obtizneho… Z Emmigrant Pasu vede dalsi kilometr relativne prudce dolu, pote se to opet zveda do zaverecneho cca kilometroveho stoupani na Granite Chief. Prakticky poslednich nekolik km je trail cely pisecny, zvlastni v tom bezet :-) (bezet po pisku dolu je o o dost jednodussi nez nahoru, krom toho je to vetsi zabava, v podstate dolu sjizdim). Na vrcholu na me jako vzdy cekaji krasne vyhledy, tentokrat nezvykle „vrcholova lyze“ - s nekolika desitkami podpisu, zjevne je tento vrchol hodne popularni i v zime. Zpet to cele bezim, hodne svizne, krasa. V olympijske vesnici doplnuju vodu a stopuji zpet k Lake Tahoe - druhe auto a hned skvely stop, Sam me bere do Tahoe City, jeho slovy „super cool meeting“, fakt dobry rozhovor.. Hodne se zajima o CR, a kdyz zjistuje, ze pivo na baru vychazi cca na 1,5$, tak mi slibuje, ze se jeste nekdy uvidime.

Z Tahoe City me berou dva borci, ktery jedou do South Lake Tahoe lezt na skaly, takze jsme toho meli taky hodne k prodiskutovani :-) Vtipny je, ze kdyz jsem nastupoval, tak jsem si myslel, ze je za volantem muj znamy Drew, vypadal uplne jako on! Tak jsem nastupoval se slovy „What’s up Drew, are you going only to Sunnyside?“ a az po nekolika stovkach metru jsem si uvedomil, ze to Drew neni :-) No, za chvili se prehoupne vikend a po nem me ceka posledni tyden u Tahoe! Mejte se vsichni dobre!


Squaw Valley Olympic Village a Squaw Creek

Stoupani k Emmigrant Passu, Emmigrant Peak (2676)

Vybeh ke skale na Emmigrant Peaku

... a sebeh.

Vrcholova skala na Granite Chief (2745)

Granite Chief Wilderness v popredi, vzadu hrebeny Desolation Wilderness (uprostred Dicks Peak)

Vrcholova na Granite Chief (2745)

Neodpustil jsem si trochu lezeni, skala kousek pod vrcholem s brutalnim vyhledem!

Vrcholova lyze, nemel jsem se cim podepsat :)

hreben, ktery jsem prebihal z Emmigrantu na Granite Chief

5 comments:

  1. Ahoj Vojto, nepřestává mě překvapovat, kolik podob mají hory okolo LT, dík za fotky! Užij si hezky poslední dny a opatruj se...

    ReplyDelete
  2. Vojto díky za nový blog a krásné fotky! Užívej si posledních 10 dní u Lake Tahoe a buď na sebe opatrný!

    ReplyDelete
  3. Vojto, užij poslední chvíle, už teď vím, že mi tvoje blogování bude silně od září chybět;-) ještě že se snad uvidíme občas face to face:-)

    ReplyDelete
  4. Opravdu pěkné počtení. Nezapomeň vyfotit také restauraci a také své spolupracovníky.

    ReplyDelete
  5. Máš môj obdiv:)
    Kristína

    ReplyDelete