Friday, August 10, 2012

USA_11: Squaw Mountain Run & Stanford Rock


Jak jsem naznacil v minulem dile, v sobotu me cekal další závod, na který jsem se tentokrat opravdu tesil. Slo o horsky závod do vrchu, které mi relativne jdou (relativne, tzn aspon o trochu lip nez zavody na silnici :D) Ja jsem si maloval, ze bych treba mohl zautocit na stupne vitezu diky vypsane kategorii 20-24. Jak to tak u me byva, kdyz se na neco vic tesim.. tak to nikdy není idealni - ve ctvrtek uz jsem sotva polykal a v patek mi bylo regulerne zle..

Trosku jsem se bal, ze jsem chytil něco od meho spolubydliciho Kamila, který prodelal minuly tyden anginu. Mimochodem, jak se USA zdaji v mnoha ohledech ruzove, urcite to tak není s lekarskou peci. Hodne lidi ma tady se zdravotnim pojistenim ruzne potize a my jsme se o tom taky presvedcili. Nase cestovni pojisteni spojene s programem J1 viz moc dobře neobstalo - chudak Kamil obesel s teplotami 5 ruznych doktoru, vsude ho poslali pryc, ze ho neosetri (pokud nevysoli 200 $). Nakonec se dockal ve meste South Lake Tahoe v nemocnici. Vazne by me zajimalo, co by se delo, kdyby se mi něco prihodilo třeba při sportu, radsi na to nemyslet :-) I když mam ještě horske pojisteni Alpenverein, nevim jestli by tady platilo (i když jsem myslel, ze je celosvetove).

Zpet k tomu slavnemu zavodu! V patek vecer se merim a teplotu nemam (diky mami, ze jsi me prinutila vzit si teplomer, obcas ho vyuziju :-)). No a prece tam tech 50 $ za startovne nenecham! Takze v 6:30 v sobotu kvapne vstavam a vyjizdim busem směr Squaw Valley, kde se závod konal. O co tedy slo? Jak nazev Squaw Valley Mountain Run napovida - zadna rovina! Start cca v 1885 mnm, nekonecne serpentiny stoupani a finis v 2520 mnm! To cele na 5.8km, takze si asi dovede predstavit ten stoupak! Krom toho prime slunko, brutalni vedro a zadny stin! Pri lehkem rozklusani potkavam opet od hlavy po kotniky v Salomonu obleceneho Juliena /15 let/, s kterym davam ještě par kopecku před startem a cil je opet jasny - nenechat se vyklepat od tohohle mladocha, který vypada jak gazela. Squaw Mountain Run je jednim z nejstarsich a nejtradicnejsich zavodu v Kalifornii, letos se konal uz tricatydruhy rocnik! Proto se nelze divit ucasti, na zdejsi pomery velke - cca 550-600 lidi na horskych serpentinach uz je pekny vlacek! Par borcu ze Salomon tymu zajistovalo opet poradnou konkurenci, ja se po startu nikam nezenu a v hlave se smeju (nekterym) prede mnou, kteří nevi, do ceho jdou a během 10-20 minut místo behu prejdou do velmi pomale chuze :D Na první mili bezim stále s Julienem, okolo cca 40.mista, na to ze mi ještě včera fakt bylo blbe, se citim dobře, beham i technictejsi pasaze, kde hodne lidi trekuje. Na druhé mili uz davam Julienovi kotel (nastesti) a predbiham „davy“ - cca 5-10 lidi :D Tak to pokracuje az cca do 2480, kde nastava technicka pasaz plna serpentin. Nasledujici pulkilometr mam takovou malou minisoutez s nejakym bezcem ze Sacramenta, do prudkych kopcu mu utikam, on me sbiha na obcasnych rovinkach. Bohuzel jsem to tak trochu protaktizoval a zacal finisovat o serpentinu driv, myslel jsem si ze uz je konec. Když jsem na horizontu uvidel, ze finis není na nejvyssim vrcholu, ale par desitek metru pod nim, vedel jsem, ze me ten typek da. Ale nakonec se nemam za co stydet- rikal, ze ma osobak na desitku 32:20, pulmaraton 1:11 a maraton 2:30, coz jsou cisla, která me opravdu nikdy nehrozi. Sumasumarum 29. flek z cca 600 lidi, ve svy kategorii nakonec 6ty. Uplne vyrizeny, nejen z behu, ale i z opetovne smuly v tombole (asi 60 cen, vcetne bot, GPS, hydrapacku atd atd a ja zase nic) se vracim do Tahomy s dobrym pocitem, ze jsem se aspon zucastnil a uzil si hory - pohled z horskych serpentin Squaw Valley, kdy je pode mnou jako had serazenych 500 lidi fakt jen tak nezapomenu!

Ve stredu volny den - a ja uz se citim temer 100% fit - proto plan jasny, neco zase z te Kalifornie videt! A k tomu pokorit nejakou peknou horu, seznam uz se mi rozrusta :-) Vybiram Stanford Rock, okolo které vede Stanford Rock Loop - trail urceny zejména bikerum. Na kole dojizdim k zacatku cca 18km dlouheho trailu a zacinam bezet - po par stovkach metru fakt nechapu, jak to muze byt urceny bikerum. Sam se povazuji za celkem slusneho bikera, ale tohle bych teda rozhodne nevyjel. Ale verim, ze sjezd musí byt paradni! Prvnich asi 6-7km vede lesem, asi v 2400 se poprve ukazuje krasny vyhled na jezero a Eagle Rock, která je několik stovek metru pode mnou! O par desitek minut pozdeji dobyvam vrchol Stanford Rock (2583 mnm), který me tentokrat moc nenadchnul. O to vic me nadchnuly vyhledy, které se mi naskytly o další kilometr dal, napojil jsem se totiž na Tahoe Rim Trail a to primo pod  Twin Peaks, na které jsem vylezl před nekolika tydny. A ten pohled mi vyrazil dech! Z te strany, z které se to da lezt, to nevypada zas tak prikre, ale z druhé strany, kolem které jsem to ted obihal, nemuzu uverit ze jsem na vrcholu te hory stal! Několik stovek metru kolma skalni stena! Krasa! Po TRT sbiham dolu, tenhle sebeh beru jako odmenu :-) Asi v pulce sebehu potkavam asi 60leteho veterana, který nahoru vybiha v obdivuhodnem tempu! Vymenujeme si dojmy a casy, fakt vsechna cest. Poslední dva kilometry uz jsou téměř po rovine, a ja vyhlizim kolo za kazdym stromem, uz fakt nemuzu.. Nakonec jsem se dockal, cestou se zastavil v praci, vypit par litru koly zdarma a hura domu! Tam ovšem zjistuji nemilou zpravu - nejaka nehoda, v cele ctvrti nejde voda a ještě cca 2 hodiny nepujde! No smrdet si ve vlastnim pokoji nebudu, ze! Takze popadam rucnik a hura do jezera - krasna, uz celkem tepla voda.. 15min plavani bodlo! A k tomu skvely pocit - ze jsem v jednom dni videl z hor na jezero a doslova z jezera na hory! Krasny „triatlonovy“ den :-) Mejte se dobre a další dil muzete ocekavat velmi brzo :-)

PS: Nejak jsem se neodvazil "ukradnout" fotky z oficialniho webu zavodu a jedna ve webovem rozliseni stoji neuveritelnych 14 $, takze tady je muzete zkouknout! Jsou celkem povedeny: foto

Pod touhle krasnou horou byl cil!

Celkem vypovidajici profil :-)

Zaslouzene pozavodni pivo a nachos se salsou

Ja s Granite Chief Wilderness pozadim

Vlajky jeste z OH 1960

Pri ceste na Stanford Rock


No, to jsem sam sobe vlezl do snimku!

Tentokrat se hodinky vytahly! Takrka uplne presne. Vrchol Stanford Rock (2583)

Granite Chief Wilderness, spice v pozadi je Twin Peaks.

Krasny hreben vedouci k Alpine Meadows a Squaw Valley.

2 comments:

  1. Vojto, super gratulace k závodu, musela to být dřina, ale krásná a umístění luxusní, jseš borec!!! Měj se a opatruj se! Co ten vodičskej závod na tvoje narozky, poběžíš?
    Jana a spol.

    ReplyDelete
  2. jo a zkoukla jsem ty oficiální fotky ze závodu.... sportovec každým coulem!!! .....takže pokud budou někdy horské běhy zařazeny do programu OH, tak tě očekávám na startovní listině v Riu 2016 (pokud tam teda Brazilci mají vhodné traily, to netuším).......haha....to jsem tak zblbá teď z toho Londýna! Měj se! J.

    ReplyDelete