Monday, July 30, 2012

USA_09: Ellis Peak & Road trip kolem LT


Priznam se, ze jsem byl poslední tyden trochu v utlumu - hlavne sportovnim :-) Mohl za to zejmena bezvyznamny puchyr, z ktereho se během par dnu meho tvrdohlaveho behani vyvinul vyznamnejsi problem - po tom, co se uz téměř zahojil se na tom stejnem miste cca 5x5 cm udelal další obri puchyr, takze jsem mel krasny double puchyr na jednom miste a nemohl skoro bez bolesti ani chodit.. Hlavne bych mel zminit, ze ho mam zespodu leveho chodidla, takze v miste, které se proste chuzi nevyhne :-) Takze jsem prozil vicemene tyden bez sportu, to ale neznamena, ze jsem se nehybal - i tak jsem toho stihl celkem dost, o tom ale az pozdeji. Mimochodem, zrovna jsem se vratil z prvniho poradneho treninku po tydnu (noha vypada vcelku ok) - proc to zminuju: domu jsem pribehl pekne vydesenej! Asi 10-20m od domu jsem totiž potkal medveda. Opet. Lekl jsem se hlavne proto, ze uz byla tma a ja si vsiml jen sviticich oci a obrysu obrovskeho tela. Okamzite jsem zastavil (utikat před medvedem by nebyl dobry napad), zvedl ruce, abych vypadal co nejvetsi a snazil se „v klidu“ stat. Po par desitkach vterin me medved, stojicici uprostred me cesty domu, propustil :-) Jinak s medvedem mam jeste jeden pribeh - včera jsem po pulnoci odjizdel z práce a před restauraci byly rozhazene kose - coz na 99% znamena, ze medved je nekde pobliz. Rano jsem prijel do práce a zjistil jsem, ze kousek od naší restaurace v noci na plazi někdo medveda zastrelil! Coz je samozrejme nezakonne - pry se za to jde na 3 roky natvrdo..

Ted uz k prvni casti nazvu tohoto dilu.. Eliss Peak. Minulou nedeli jsem podnikl další bike/run podnik, tentokrat kratsi, protože jsem musel byt v 16:00 v praci. I tak to ale zjevne stacilo na to, abych si ten puchyr dodelal :-) Vstavam brzo rano a vyrazim na kole opet na Barker Pass - cca 2200 mnm velky prusmyk v horach. V serpentinach si uvedomuji, ze jsem téměř zapomnel, jaka je to drina tam vyjet a v podstate se tesim na chvili kdy zesednu z kola a zacnu bezet! Ellis Peak je 2665 mnm vysoka hora, která lezi od Barker Passu presne na opacne strane nez Twin Peaks (blog 06). Narozdil od Twin Peaks vystup/vybeh není prakticky vůbec technicky, az na poslední 10-15m se dal cely bezet. Beh na Ellis Peak byl také podstatne kratsi - tam a zpet asi 15km. Odmenou mi byly krasne vyhledy jako vždy, citil jsem se dobře a proto se i „zabehl“  k Ellis Lake, které lezi pod stenou Ellis Peaku. Na vrcholu jsem potkal skvely par z Philadelphie, asi pul hodky jsem si s nema povidal o vsem moznem - od behani, hor, přes politiku az po fivefingers boty. Delaji cestu po zapadu USA, u Tahoe jsou tyden, před tim byli v Yosemitach. Skvele setkani! Pln dojmu a dobre nalady sbiham k Barker Pass, nasedam na kolo, za chvili jsem doma, rychla sprcha a hura na nocni „sichtu“ …

Rano po praci jsem se probudil a prvnim doslapnutim z postele na zem jsem vedel, ze to není dobre… Proto tyden pauza. Co me mrzi nejvic, je zruseny sobotni vystup s Toddem na Mt.Tallac! Nicmene na stredu jsem mel naplanovany volejbal s Kennym a dalsima amikama. Myslim, ze vam timto odstavcem zase trochu priblizim mentalitu mladych americanu tady u Lake Tahoe. Jak jsem zminil, v planu byl volejbal. I když volejbal je (když to reknu neskromne), jeden z mala sportu, který mi primo nejde, tak statecne rano vazu chodidlo do obvazu. Davam par lzic nutelly na dobrou naladu a vyrazim za Kennym. Když jsem se sesel s Kennym, tak to vypadalo ze na volejbal uplne zapomnel, ale nadsene mi povidal, ze nasel u jednoho z „doku“ vodni trampolinu!(hodne bohatsich americanu ma koupeny kousek brehu Lake Tahoe s molem, něco na zpusob nasich chat - mají u toho vetsinou lod a sluni se tam, grilujou atd..). Vypadal fakt nadsene a ja nevedel, k cemu nam je cizi vodni trampolina 50m od brehu. No prece na skakani do vody, chrli ze sebe Kenny. Takze velmi spontanne, odvazuji chodidlo, hazim na sebe plavky a plaveme k te trampoline! Hlavne bych mel zminit, ze to byl v podstate první okamzik, kdy jsem v Lake Tahoe regulerne plaval (snad to nasledujici mesic napravim..). Problemem je hlavne teplota, i když uz je prelom cervence a srpna, jezero je stále celkem chladne, kazdopadne koupat uz se da luxusne.. Po par minutach otuzovani jsme na trampoline, skaceme do vody atd, sranda :-) Potom se vracim k otazce, co bude s tim volejbalem… Jedeme ke Kennyho kamaradum na barak - Casey a Chad, dobry typci. Po par minutach seznamovani je volejbal zapomenut - plan: rafty. Po dalsich par minutach jsou rafty také zapomenuty. Bereme auto a vyrazime na road trip kolem celeho jezera! Takze abych to shrnul… rano jsem mel v planu chvilku beach volejbalu a místo toho plavu, skacu a sedim v aute na 120km okruzni jizde kolem celeho jezera.. 

Kluci mluvi o tom, ze zastavime ve vybezku Zephyr Cove, kde je hriste na frisbee. Rikaji tomu frisbee golf, ale ja jsem si myslel ze mluvi o frisbee ultimate, které se hraje i v CR. Nakonec se z toho vyklube uplne jiny sport - který bohuzel musim zaradit do kategorie vedle volejbalu. Frisbee golf je něco mezi frisbee, golfem a basketbalem (aspon mi to tak prijde..). Mate 18 jamek, jamku predstavuje kos - do ktereho se strefuje frisbee diskem. Ano - tohle vysvetleni mi prislo taky celkem jednoduche. Problem je, ze kose jsou od stanoviste vzdalene cca 200m a v ceste vam stoji klady, stromy, kopce a skaly :-) Hriste na frisbee golf jsou totiž v rozmanitem terenu.. Hral jsem ve dvojici s Caseym, který byl z nas ctyr suverenne nejlepsi - ani to nas bohuzel nezachranilo od prohry :D Dulezita věc, která me zaujala - za hrani na frisbee golf hristich se nic neplati, staci kdyz mate vlastní disky! Hadam, ze ve vetsine evropskych státu (aspon v CR) by to byly tucne castky/hod. :-) … Narocny den zakoncujeme zaslouzenyma burritos! Jo - ještě mi prislo doslova srandovni prejizdeni hranice Kalifornie a Nevady ve meste South Lake Tahoe. Doslova metr za hranici zacina město obrovskych hotelu a kasin, zatimco na kalifornske strane jsou male domy, restaurace, no proste normalni město..


Plany na dalsi dny tady moc nechci rozepisovat, protože naposledy když jsem je napsal, tak se nevyplnily (Mt.Tallac). Kazdopadne pokud bude zdravi slouzit, tak mam v planu v sobotu další bezecky závod - tentokrat to takova sranda nebude - 500-600 lidi na startu! Další blog ocekavejte za par dni a mejte se vsichni dobře!

Temer na hrebenu vedoucim k Ellis Peaku. Za mnou Sierra Nevada.

Ellis Peak Trail vede nejen vyprahlym kamenitym hrebenem, ale i krasnym lesem.

Jedina technictejsi cast kousek pred vrcholem, v dalce vrchol Ellis Peak (2665)

Vrcholova! Tyhle vyhledy mi budou na podzim chybet :-)

Ellis Lake, v pozadi upati samotne hory.

Neco spatneho se blizi.. :-)

Prvni chvilky ve vode jsou tvrde, ale Kenny ma cil jasny! Trampolina na dosah.

Kazde stanoviste ma "mapku", jakym smerem hazet. Tady se asi snazi Kenny radit Caseymu :-)

Takhle vypada frisbee golf kos. Vyhoda tohoto sportu je, ze je i pro totalni nesportovce a v krasne prirode!

Zadek Caseyho Dodge terenaku, opoustime Nevadu...

3 comments:

  1. Vojto, dík za zajímavé povídání o cestě kolem LT, přeji ti to koupání v jezeře, musí být skvělé (my jezdíme na Mlejňák), měj se

    ReplyDelete
  2. Ahoj Vojto, po týdnu v orličkách se zájmem čtu tvůj nový příběh:-) ať se noha hojí!

    ReplyDelete
  3. Ahoj Vojto, super články a fotky, teď sem to doháněl po super týdnu na táboře. Hustý zážitky, obzlášť s medvědy. Piš si, že traily po Vysočině po Tvém příjezdu uděláme - už tu ladíme formu! Tomáš

    ReplyDelete