Friday, July 6, 2012

USA_05: Rafting & Eagle Rock


Uz jsem peknych par dni nepridal zadny prispevek, tak jsem se to dnes vecer rozhodl napravit. Je tady zrovna 10 hodin vecer a ja uz asi 4 hodiny lezim vyrizenej v posteli - pricitam to jednak narocnym poslednim dnum, jednak jsem asi snedl něco spatnyho a dost me boli bricho (coz jsem si nevybral v ten nejlepsi okamzik vzhledem k nedelnim zavodum..).

Zazitky na internet pisu vetsinou tak s tydennim zpozdenim, tak uz nejsou tak cerstve.. Kazdopadne jsem sliboval něco o raftu, novem bydleni atd :-) Minuly tyden se na me usmalo stesti v podobe 3 volnych dnu v rade, smulu jsem si vybral nasledujicich 8 dni, kdy pracuji v kuse. Prvni volny den jsem stravil „povinnym“ vyletem do Rena, kam jsem se vypravil s ostatnima evropskyma studentama pronajmutym autem (cca 25 $ na jednoho na den). Reno je nejblizsi „vetsi“ město v oblasti Tahoe, lezi ve státu Nevada. Je neuveritelny, jak se s par kilometrama meni krajina - u Tahoe jste u krasneho jezera obklopeneho horami.. Jen co prejedete horsky hreben, vykoukne na vas nekonecna poust Nevady a brutalni horka (na me je horko i u Tahoe). Renu se prezdiva mensi Las Vegas - je to město plne kasin a me nijak zvlast nenadchlo (spise vubec). Jel jsem tam jen kvuli jedne poslední formalite ohledne pracovniho povoleni v USA - Social Security Number. To jsem v poradku odbyl, ještě jsme stihli udelat velke nakupy jidla - protože v Nevade je jidlo vyrazne levnejsi nez v Kalifornii, natoz v Tahoe (kde je extremne draho). O to vic jsem rad, ze mam luxusni jidlo v praci, usetrim tak spoustu penez..

Zapomnel jsem zminit, ze den pred zajezdem do Nevady jsem se konecne na stalo prestehoval. Hledani pronajmu u Lake Tahoe me stalo hodne energie a casu. Hlavne proto, ze vetsina pokoju/pronajmu atd je hodne draha a hlavne v této rocni době obsazena. Hledani funguje zejmena pres internetovy server Craigslist - kde muzete najit vse, od inzeratu na sdileny pokoj, pronajem celeho domu, nove kolo, az po ojety 4x4 terenak za 1500$. + Jsem hledal zpusobem, ze jsem se ptal, kde jsem mohl - od spolupracovniku, přes ridice na stopu az po prodavacky v obchode.

Během meho gaucovani u Kennyho (viz minuly dil) jsem navstivil několik potencialnich pokoju k pronajmu, všechny kolem 500$ a vice na mesic, coz je proste docela hodne. Nakonec se na me usmalo stesti a nasel jsem skvely pronajem v mestecku Tahoma - asi 3km od prace. Jedina vada - 900$ na mesic, coz jsem si proste dovolit nemohl, nastesti jsem nasel celkem dobreho spolubydliciho - jmenuje se Kamil, z Polska, jeden z nas 8 evropanu ve West Shore Cafe. Mame k dispozici cele jedno patro domu, kazdy svuj pokoj, balkon, takze super. Od Garyho jsem si vypujcil kolo na cele prazdniny, sice to není zadnej luxus, ale do práce ci do Tahoe City nebo na plaz parada.

Druhy den volna jsem stravil dlouhym „pruzkumnym“ během z meho noveho bydliste nahoru do hor - trail se nazyva Rubicon Trail a vede ke 4 horskym jezerum, krasa (velky rozdil oproti predchozimu dnu stravenemu ve meste kasin..). Jedina vada byla, ze prvnich asi 8 km je to cele do kopce, coz v kombinaci s brutalnim horkem zanechalo svoje stopy na mych zadech a krku. Dalsi den me Kenny a jeho spolubydlici Caleb, Whitney, Billy a dalsi pozvali na sjezd reky Truckee na raftu. Reka Truckee vyteka z Lake Tahoe smerem k mestu Truckee a dal miri do státu Nevada. V Tahoe City jsme si pronajmuli raft, standardni cena je 35 $ na osobu na den, nastesti Caleb pracuje u firmy, která rafty pronajima, takze nam dali hodne prijatelnou cenu 10 $ na jednoho, parada! Jak jsme se nalodili, uz jsme bouchali plechace, v podstate jsme ani nemuseli moc padlovat a dost často jsme se jen nechali unaset proudem, jen v nekolika mistech jsou pereje, jinak je to totalni letni relax. Bohuzel reka je zatím furt dost ledova na to, abych tam skocil, v prubeha leta se pry ohreje.. Kazdopadne nekteri nemeli tolik stesti co ja, napr. Kenny tam omylem zahucel hned 2x :D

Ani jsem v minulych dilech nezminil, jake problemy mají americani s mym jmenem Vojta. Téměř nikdo to napoprve neumi poradne vyslovit a hlavne si to dost spatne pamatuji, proto mi vetsina z nich říká VJ :D (vídžej,.. uz jsem si na to celkem zvykl). Taky stoji za zminku, ze jsem minuly patek dostal svůj první „paycheck“ - z cehoz vyplynula další formalita v podobe zalozeni uctu v americke bance..

Po idylickych trech dnech nastala tvrda realita v podobe 8denniho pracovniho cyklu.. A hlavne tyden, ve kterem je Independence Day - den, kdy americane slavi nezavislost na Velke Britanii. Nikdo tomu nerekne jinak nez Fourth of July, datuje se do roku 1776. Vsichni americane jsou velci patrioti, i normalne mají vyvesene vlajky, natoz v těchto dnech. Na nekterych domech lze videt i 3-4 vlajky, vlajecky mají zapichane i v zahonkach na zahrade.. Pro nas to ale znamenalo, ze nase luxusni restaurace ma cely tyden absolutne plno.. Takze mam za sebou několik asi 10-hodinovych smen..

Do toho jsem se snazil ve volnem case trochu potrenovat, nebo vyrazit do hor. Uz jsem si tady oblibil jedno místo, jmenuje se Eagle Rock - je to asi 90m vysoka skalni stena cnici nad jezerem, na kterou lze jak lezt, tak z jedne strany po prudkem trailu vybehnout. Ode me je to tam a zpatky asi 13-14km, takze v pracovni dny beham z nedostatku casu nejradsi tam. Nahore jsou tri vrcholky a vyhled je jak na strese světa - cele jezero pod vami, hrebeny hor na protejsi strane na vasi urovni, parada.. Mam to místo fakt rad, vzdycky tam vybehnu a jen třeba 10-15 min sedim na skale a koukam na vsechno kolem.  
Dnes to bylo takove strucnejsi - o to vic fotek pridavam + vice fotek z Eagle Rock dam priste - to místo je fakt skvely!

Plaz kousek od meho noveho domu.

Velke hallo v mensim meste kasin aneb Reno.

Rubicon Trail, 18km behem k Miller Lake (asi 2300mnm)

Kazdou reku ci potucek v tech vedrech vyuzivam k osvezeni :-)

Pohoda na raftu, vpravo v rece potapec Caleb a jeho poklad :D

Billy a zbytek jeho kapely. A snad jediny pes, ktereho mam rad - Blue Dog.

Caleb a Kenny zkusenym pohledem meri pereje

Jeden z vrcholku Eagle Rock. Pod Lake Tahoe, naproti hreben Mt.Tallacu, kam se chci co nejdriv take podivat.

Eagle Rock. Naproti hreben, na ktery jsme bezeli se Salomon tymem.

Stale Eagle Rock.

Muj prechodny domov na 3 mesice :-)


8 comments:

  1. Vojto, díky za nový příspěvek a krásné fotky,

    ReplyDelete
  2. Great Post! Is it okay if i post one of those photos to my facebook?

    ReplyDelete
  3. Vojto,dík! Fotky z Eagle rock jsou překrásné!! obydlí vypadá stylově!

    ReplyDelete
  4. diky za dalsi clanek!

    Kdyz jsme byli mali a koukali na Odpadlika, tak ten se myslim prohanel na sve motorce nekde kolem Rena:) Jeste ze jses v Tahoe:)

    ReplyDelete
  5. Vojto díky za blog a fotky - opatruj se!

    ReplyDelete
  6. Ahoj Vojto,
    čteme,obdivujeme výdrž v běhu i v práci i odvahu při setkání s chundelatým
    dm.,om.,hm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahoj, dekuju moc za pozdrav a doufam, ze se mate dobre! V

      Delete