Monday, July 23, 2012

USA_08: Emerald Bay & Truckee Thursdays Festival


Po poslednim prispevku bez sportu si na sve prijdou opet milovnici hor, behani nebo jakehokoliv jineho sportu (ale i ostatní - samozrejme). Co je skvele na mem „treninku“ tady v USA je, ze to vlastne vůbec nepovazuju za trenink - dost často moje bezecke treninky predstavuji pouze zpusob dopravy - jak se dostat na mista, kam jinak nejde nebo proste na mista, ktera chci navstivit.

Vzhledem k tomu, ze mam hrozne moc rad hory, za poslednich 7 let jsem po Evrope prochodil/prolezl nespocet pohori a vrcholu, se snazim vyuzivat okoli Lake Tahoe naplno. Docela casto tady praktikuju v jednom treninku/vyletu kombinaci „kolo+beh+trek“, kdy vyrazim z domu na kole, to necham vetsinou v nejakem prusmyku zamcene u stromu a dal uz vybiham po svých, pricemz v nejstrmejsich mistech prechazim do chuze a třeba i par kilometru jen trekuju. Nemyslete si, ze jsem nejaky blazen, který jel do USA a jen tady beha - tak hodne pisu o horach a behani, prave proto ze to mam rad a jsou to pro me skvely zazitky - byt tady v tech horach a terenech. Ziju tady jinak normalni studentsky život zahrnujici i pivo, jezero, hudbu a další srandy :-) Nekdy je to pivo dokonce i zdarma - vcera v 11 vecer, když jsme finisovali v praci, za nama prisel jeden „server“ s nabidkou jakehokoliv drinku, která se neodmita. Vzhledem k teplote mistnosti (vysoka), v ktere pracujeme, jsem téměř vykrikl „Beeeer, please. Please!“ Cekal jsem, ze se za chvili objevi s klasickym mensim slabym americkym pivem - ale on prekvapil  - donesl mi kvalitni 1L nadobu plnou piva! Takze poslední hodina práce utekla jako nic!

To jsem trochu odbehl od nazvu meho dnesniho blogu. Jak jsem nakousl minule, jednim z nejnavstevovanejsich mist u Lake Tahoe, je Emerald Bay. Je to krasna zatoka, ve které je jeste maly ostruvek, a nad kterou cni Eagle Falls (vodopady). Ve stredu volny den - plan jasny - dojet na kole do Emerald Baye (cca 20km) - zkouknout zaliv, vodopady a vydat se na horsky beh po Eagle trailu, k Eagle Lake a dal az kam to pujde. Tentokrat vstavam prekvapive vcas, davam par tortill s nutellou (moje standartni sportovni snidane) a vyjizdim směr EB. Od kola jsem si sliboval, ze nebude zdaleka tak narocne jako na Barker Pass (10km stoupani), to jsem se ale prepocital. Minul jsem dva jiné zalivy (Meeks Bay, Rubicon Bay), kde to bylo nahoru/dolu a pak zacalo stoupani do D.L.Bliss Passu, které na mem ori, (který sam radi stylem - „z lehkeho prevodu sam na tezsi“ - coz je dost deprimujici), bylo znacne unavujici. Po prujezdu prusmykem jsem minul D.L.Bliss State Park - který me nadchnul - plny pisku a obrich rozhazenych kamenu, urcite se tam nekdy vice podivam. Emerald Bay na první pohled splnil, co jsem od nej ocekaval - krasa prirody mi opet téměř vyrazila dech. Po par desitkach minut vyrazim na bezeckou část - u Eagle Lake jsem asi po 20 minutach, osvezuju se, sklizim par obdivnych pohledu turistu jdoucich pouze k Eagle Lake a vyrazim dal směr Dicks Peak (3040 mnm). To jsem se ale prepocital  - trail je tak strmy a kamenity, ze nejde vůbec bezet a trekovani me dnes nejak nebavi.. Kenny se ale s pozvankou na odpoledni frisbee neozyva a tak postupuju dal. V cca 2350 mnm me to zase zacina bavit - trail uz je vlnity a opet bezim. Cestou potkavam několik skupin lidi, kteří trail trekuji s velkym batohem několik dni - vetsinou mi tleskaji a bavi se se mnou, same prijemne setkani. Pomalu ale dochazi voda a energie a ja se utvrzuji v nazoru, ze vrchol Dicks Peaku dnes nepokorim (i tak by to byl ale asi tak 35km beh, takze to byl v kombinaci s kolem dost smely plan…). Místo toho ale lezu alespon na bezejmenny kamenity vrchol ve vysce 2625 mnm a cestou dolu uz je to bezecky trailovy koncert. I tak to ale vydalo asi na 40km na kole a 20km horskeho behu. Dicks Peak urcite pokorim v nejblizsich tydnech - mozna uz v sobotu, kdy s Toddem a jeho kamaradem Mikem vyrazime na beh/hike na Mt.Tallac (2970mnm), který je par km od Dicks Peaku.

Den pote, ve ctvrtek, mi prisly nove bezecke boty Salomon, ale i diky Toddovi (viz druhy dil blogu o Mt.Rose) se drzim zpet a relaxuji po narocne strede. Todd se před par dnama vratil z mesicni cesty do Svedska a ve ctvrtek me pozval k sobe do Truckee, spolecne jsme vyrazili na hudebni festival Truckee Thursdays. Jde o malou akci, která se porada během prazdnin v Truckee každý ctvrtek. Je bajecne videt, jak lide tady navzajem pro sebe vytvari nejaky program - každý ctvrtek zavrou celou hlavni ulici v Truckee autum, během hodiny vyroste nespocet stanku s jidlem, pitim, oblecenim nebo třeba handmade vecmi... A hlavne beer garden + music stage - každý ctvrtek zde hraje par hudebnich skupin z okoli. Jinak do beer garden pousti jen nad 21 let a tohle pravidlo si vsude vcetne baru a vstupu do klubu celkem prisne drzi. Jinak to na Truckee Thursdays byla fakt skvela zkusenost a zazitek - jedine co me mrzi je, ze jsem si blbec vzal fotak s vybitou baterkou. Na to, ze v Truckee zije 6000 lidi, jsem mel pocit, ze na tom festivalu musí byt snad cele město - fakt tam bylo hodne lidi. Potkal jsem tam dokonce Billa a par clenu jeho kapely. A krome vybite baterky me trochu trapila i cena piva, 5 $ - tentokrat to zadarmo hold nebylo :-)

V poslednim odstavci navazu na minuly blog, kdy jsem psal o setkani s medvedem a další zveri. Budu uprimny - z medvedu uz takovy strach nemam, asi jsem uveril, ze jsou tady téměř neskodni (smich). Za to dnes me v praci vystrasil Cody - zrovna jsme odpocivali venku při stridajicim se desti a slunicku (dnes totiž byl první den po vice nez mesici tady, kdy trochu sprchlo..). Licil jsem Codymu moje bezecke zazitky s medvedem a jelenem. V tom jsem si vzpomnel, ze jsem na poslednim behu videl nejake vetsi zvire tak 2 m na prave strane ode me, ale bylo prilis rychle tak uz jsem zahledl jen hnedy zadek (to zni vtipne, ted jsem si to uvedomil :D ) a ocas. Myslel jsem si, ze to byla pouze nejaka velka liska nebo tak - vůbec jsem tomu nevenoval pozornost. A dnes mi Cody řekl, ze se tady u Tahoe obcas vyskytuji i „mountain lioni“ = pumy! Takze mam noveho strasaka :-) Kazdopadne nevim, jestli to co jsem zahlidl ja, byla puma, spis bych to tipoval na kojota - kterych je tady také dost. Abych vas ale nestrasil, nic mi tady nehrozi - není to jako les mezi Zdarem a Racinem - ty rozlohy tady jsou obrovske a abych narazil na nejakou pumu, to by musela byt joo nahoda. Kdyby to nekoho zajimalo - tak tady je odkaz na seznam „pro nas exotickych“ zvirat, která kolem Lake Tahoe ziji.

Tak to byl zase takovy mismas report z meho zivota v USA. Ve stredu volejbal s Kennym a spol, v patek paycheck day a v sobotu hura na Mt.Tallac. Mejte se fajn!

Emerald Bay

Ja nad Emerald Bayem, kousek od Eagle Falls

Kazdy, kdo ma to stesti mit vlastni lod, sem miri :-)

Takovyhle kamenu se tady povaluje nespocet.. Libilo by se tady i vsem, kteri maji radi bouldering!

Jedno z mnoha krasnych horskych jezer - za mnou horsky hreben se snehem stoupajici k Dicks Peak.

Napojeni na Tahoe Rim Trail, v pozadi vrcholovy hrebene Dicks Peaku (3040)

Lezeni na na bezejmenny vrchol 2625 mnm, Photo Sport jako vzdy v akci.

Zaverecny relax v jedne z mnoha fontan pod Eagle Falls.

Uz zpet v Emerald Baye pred zaverecnou cyklistickou casti :-)
Skvely vyhled na Jacks Peak a Lake Tahoe, od ktereho jsem 1,5 hodiny pred tim vybehl.

3 comments:

  1. Vojto, seš drak....klobouk dolů

    ReplyDelete
  2. který sam radi stylem - „z lehkeho prevodu sam na tezsi“ :-) jojo, to znam ze sveho cerneho citybiku:) teprve ted jsem si poradne vsim te fotky tvyho kola v predminulem clanku,..vypada skvele! jak nas starej traction...

    http://designyoutrust.com/2012/04/life-is-like-riding-a-bicycle/

    ReplyDelete
  3. Vojto, lepší články by člověk těžko hledal i v National Geographic. Mazec. Hele už se těším na společnej "trail" po Vysočině a jdu trénovat, abych Ti stačil. Ať se nadále daří!

    ReplyDelete